Jak stworzyć idealne CV
fot.unsplash.com

Bez pracy, nie jesteśmy w stanie zapłacić za mieszkanie, jedzenie, paliwo czy inne przyjemności. Oczywiście, aby pracę zdobyć, konieczne jest stworzenie CV i rozesłanie ich w odpowiedzi na oferty pracy lub bezpośrednio do potencjalnych pracodawców. Wiele osób ma problem ze stworzeniem idealnego CV. Tym osobom, jak i wszystkim zainteresowanym, przychodzimy z pomocą. Stwórz z nami idealne Curriculum vitae! 

Czy warto korzystać z szablonów?

W sieci jest dostępnych sporo szablonów, zarówno tych darmowych, jak i tych płatnych. Czy warto z nich korzystać? Wybór oczywiście należy do ciebie. Często te darmowe szablony są proste, przejrzyste i bez zbędnych dodatków czy ikon, które służą jako ozdoba tego dokumentu. Jeśli aplikujesz na stanowisko księgowej, takie CV jak najbardziej może się sprawdzić. W przypadku w którym interesuje cię branża kreatywna i zawód np. copywritera, grafika komputerowego czy kogoś związanego z obróbką filmów video. Takie CV może okazać się zbyt proste i zwyczajnie nudne.

Musisz więc znaleźć złoty środek. Jeśli jesteś grafikiem komputerowym – poza swoim portfolio, pobaw się nieco Photoshopem czy Illustratorem. Z pewnością zwróci to uwagę potencjalnego pracodawcy. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać. W przypadku zawodu typu księgowa czy księgowy, takie dodatki są po prostu zbędne. Wtedy postaw na prostotę, nie kombinuj. Jak więc stworzyć coś fajnego? Mamy dla ciebie kilka wskazówek!

Jak stworzyć idealne CV
fot.unsplash.com

Jak stworzyć idealne CV (Curriculum vitae)? Mniej znaczy więcej

The Ladders przeprowadziło badania. Wynik? Naprawdę szokujący. Pierwsze 6 sekund, które rekruter spędza nad twoim CV decyduje czy zostanie odrzucone. Masz więc zaledwie kilka sekund, aby sprawić, że dostaniesz telefon, zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, a następnie zostaniesz zatrudniony w wymarzonej firmie na wymarzonym stanowisku. Jak tego dokonać?

Musisz zdać sobie sprawę z jednej ważnej rzeczy – mniej, oznacza lepiej. Rzadko kiedy rekturerzy czytają CV od góry do dołu i sprawdzają każdą kropkę czy przecinek. Informacje powinny być konkretne, czytelne i „do rzeczy”. Im lepiej je podkreślisz i opiszesz, tym większa szansa, że otrzymasz zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną. Właśnie dlatego postaw na najważniejsze informacje. Upewnij się, że twoje CV jest czytelne, w przeciwnym wypadku możesz zostać odrzuconym, nawet jeśli spełniasz wymagania opisane w ofercie pracy.

Jak stworzyć idealne CV
fot.unsplash.com

Co powinno znaleźć się w dobrym CV?

Zacznijmy od podstaw. Idealne CV musi zawierać:

  • dane osobowe – imie, nazwisko, miasto w którym mieszkasz, możesz także pod tymi informacjami dać nazwę stanowiska na które aplikujesz, co pokaże, że jesteś zaangażowany i chętny do pracy,
  • doświadczenie zawodowe – powinno się znaleźć na samym górze CV w kolejności od najnowszego, do najstarszego. Ten fragment dopasuj pod konkretnego pracodawcę czy konkretne ogłoszenie. Jeśli aplikujesz na stanowisko redaktora, wpisz tam te współprace, które pokazują twoje doświadczenie. Zrezygnuj ze stanowiska w gastronomii, które objąłeś 5 lat temu na okres około 2 miesięcy,
  • podsumowanie zawodowe – niewiele osób to stosuje, jednak jest to naprawdę dobry pomysł. Jeśli chcesz dodać podsumowanie zawodowe, dodaj je na samej górze, nad doświadczeniem zawodowym. Tam opisz czym się jak dotąd zajmowałeś, w czym masz doświadczenie itp. Nie owijaj w bawełnę, ale też nie rozpisuj się na pół strony,
  • edukacja – powinna znajdować się na środku lub na samym końcu CV. Oczywiście jest ona ważna, ale nie najważniejsza, zwłaszcza jeśli masz spore doświadczenie na podobnym stanowisku,
  • osiągnięcia – masz skończony kurs? Opanowałeś Photoshopa do perfekcyjności? Podziel się tymi informacjami z potencjalnym pracodawcą. Z pewnością u niego zapunktujesz!
  • klauzura CV – bez tego rekruter nie może się z tobą skontaktować.

A co ze zdjęciem? Ze zdjęcia coraz częściej się rezygnuje. Tutaj wybór należy do ciebie.

Aby stworzyć idealne CV, konieczne jest poświęcenie kilkunastu czy kilkudziesięciu minut. Zacznij od przygotowania sobie wszystkich papierów, świadectw pracy itp. W ten sposób łatwiej ci się będzie w tym odnaleźć. Rozpisz sobie wszystko na „brudno” na kartce i przystąp do działania. Trzymamy za Ciebie kciuki! Powodzenia!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here