Organizacja pracy
fot.pexels.com

Organizacja pracy to klucz do sukcesu. Dzięki niej nie stracisz motywacji, wykonasz wszystko, co masz w harmonogramie pracy na konkretny dzień, poczujesz się lepiej, a nawet i może ci to pomóc w awansie na wyższe stanowisko. Zastanawiasz się jak to wszystko ogarnąć, aby miało to ręce i nogi? Od czego zacząć? Jak zorganizować swój czas? Podpowiadamy! 

„Organizacja czasu wymaga od Ciebie Trzech S: samodyscypliny, samorozwoju i samokontroli” -Brian Tracy

Organizacja czasu a zlecenia (freelancing)

Jednym z najczęstszych problemów freelancerów jest brak organizacji czasu. Oczywiście praca zdalna ma sporo plusów. Te zawody, które możesz wykonać zdalnie zazwyczaj pozwalają ci na spanie do późnych godzin, a następnie snucie się po mieszkaniu w pidżamie i z kubkiem kawy w ręku. Dopiero po kilku godzinach niechętnie siadasz do komputera, ale już po kilku minutach masz tej pracy dość i chcesz iść spać.

Zakres swoich zadań czy ilość zleceń dopasuj do siebie. Jeśli dopiero zaczynasz najłatwiej będzie ci to zrobić metodą etatową. Wylicz ile czasu potrzebujesz na wykonanie jednego zadania, może to być grafika komputerowa, artykuł sponsorowany czy post w social mediach. Pomnóż to razy wymiar etatu. Jeśli chcesz pracować 8 godzin dziennie, ustal sobie tyle zleceń, ile potrzebujesz, aby dobić do tych 8 godzin. Jeśli chcesz pracować mniej, weź mniej zleceń itd.

Organizacja pracy
fot.pexels.com

„W porównaniu z umiejętnością codziennego organizowania pracy, wszystko inne w życiu wydaje się tylko dziecinadą…” -Johann Wolfgang Goethe

Kalendarze, terminarze, organizatory

Najważniejsze w organizacji swojej pracy jest oczywiście zapisywanie tego. Ile razy miałeś w swoim życiu sytuacje w której miałeś coś zrobić, ale kompletnie o tym zapominałeś? Jeszcze gorzej jest kiedy pamiętasz, że miałeś coś zrobić, ale kompletnie nie wiesz co, więc masz z tego powodu poczucie winy. Właśnie dlatego zapisuj sobie wszystko. Mamy dla ciebie kilka różnych sposobów na organizację:

  • Kalendarz elektroniczny. Google posiada własny kalendarz, który synchronizuje się automatycznie z aplikacją na twoim telefonie. Możesz w nim umieszczać zadania do wykonania na dziś, wizyty u lekarza czy nawet urodziny babci. Co więcej, jeśli dostaniesz maila z np. zaproszeniem na rozmowę o pracę czy spotkaniem, może być tak, że link w który klikasz, aby potwierdzić swoje uczestnictwo, z automatu doda ten aspekt do twojego kalendarza, a ty dostaniesz powiadomienie na telefon 30 minut przed. Ważne jest także to, że kalendarz pozwala ci zmieniać kolory konkretnych zadań. Jeśli masz wielu klientów możesz każdego z ich oznaczyć konkretnym kolorem lub podzielić zadania na te związane z pracą i te prywatne i je również rozróżnić za pomocą kolorów.
  • Kalendarz książkowy. Tutaj tak naprawdę masz dwie opcje: kalendarz książkowy, który mieści zarówno rzeczy związane z pracą, jak i te prywatne lub dwa kalendarze. Ta opcja jest idealna dla tych, którzy lubią mieć wszystko na papierku i lubią nosić w torebce czy plecaku kalendarz ze sobą. Możesz używać kolorowych długopisów czy markerów do odznaczania czy coś wykonałeś, czy nie lub czy zmienił się deadline i jednak robisz to innego dnia.
  • Bullet journal. Opcja dla kreatywnych. Bullet journal to nic innego jak notes, pusty notes, który sam wypełniasz według swoich potrzeb. W sieci znajdziesz sporo zdjęć, które dodadzą ci inspiracji. Tworzysz tam kolumny, rubryki, ozdabiasz całość malunkami, naklejkami czy kolorowymi taśmami.
  • Skoroszyty. Z pewnością obiło ci się to o uszy na studiach czy w szkole. To nic innego jak teczki do których możesz dowolnie wpinać lub wypinać kartki. Zapisuj tam wszystkie istotne informacje czy np. pilnuj w ten sposób swoich zleceń. Możesz także w przypadku kilku dużych zleceń, mieć osobny skoroszyt na każde zlecenie.
Organizacja pracy
fot.pexels.com

„Każdego dnia na pół godziny odsuń od siebie kłopoty. Ten czas przeznacz na drzemkę” -Abraham Linkoln

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here