Czy można zarabiać na TikToku
fot.unsplash.com

TikTok to aplikacja, która każdego dnia rośnie w siłę. Z początku nie miała wielu zwolenników, a dla większości młodych osób korzystanie z niej było powodem do wstydu. Szybko jednak okazało się, że potrafi być bardzo uzależniająca. Wykreowała ona także wiele młodych gwiazd internetu czy influencerów. Stała się fajnym sposobem na marketing czy promocję swoich produktów. Czy wiesz w jaki sposób możesz zarobić na TikToku i jakie są to kwoty? Odpowiadamy!

Czym jest TikTok?

TikTok (w Chinach jako Douyin) to mobilna aplikacja internetowa. Polega ona na tworzeniu filmików od 14 sekund do 3 minut. Z początku filmiki publikowane na tą aplikację polegały na lipsyncingu, czyli ruszaniu ustami pod podkład muzyczny, obecnie na tej aplikacji znajdziesz naprawdę wszystko od projektów DIY, czyli zrób to sam, po filmiki, gdzie ktoś pokazuje swoją kolekcję żab. Tak, żab.

TikTok został utworzony przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016. Ile zdążył zebrać fanów? Obecnie globalną liczbę użytkowników ocenia się na 1,5 miliarda, zaś według danych podawanych przez właściciela platformy 700 milionów korzysta z niej codziennie. Jak się z pewnością domyślasz, zarobki na tej aplikacji mogą być naprawdę spore. Czy są większe niż na Youtubie czy na Instagramie? Przekonaj się!

Czy można zarabiać na TikToku
fot.unsplash.com

Wykaz najpopularniejszych TikTokerów w Polsce

Lista pochodzi z portalu forsal.pl
  1. Maria Jeleniewska – 8,6 mln obserwujących,
  2. Kinga Sawczuk – 4,8 mln obserwujących,
  3. MARLEY – 4 mln obserwujących,
  4. Sabina Pawlik –3,8 mln obserwujących,
  5. Filip Zabielski – 3,3 mln obserwujących,
  6. Twins Style – 3,1 mln obserwujących,
  7. DANIEL XANTOS –2,9 mln obserwujących,
  8. Ewa Zawada – 2,5 mln obserwujących,
  9. vanessa h – 2,4 mln obserwujących,
  10. Kuba – 2,4 mln obserwujących,
  11. Dominik Rupiński – 2,3 mln obserwujących,
  12. Lena –2,2 mln obserwujących,
  13. LILYY –2 mln obserwujących,
  14. powerpuffmoniq – 1,7 mln obserwujących,
  15. Patrycja Pawlik – 1,6 mln obserwujących.

Na czym zarabiają TikTokerzy? Ile zarabiają TikTokerzy?

TikTok nie pozwala na zarabianie na wyświetleniach. Jako że aplikacja ma tyle użytkowników, a filmik można utworzyć w zaledwie 15 sekund i zdobyć naprawdę dużą popularność, jedyną metodą, którą umożliwia sama w sobie platforma jest za pośrednictwem LIVE. Podczas tej transmisji użytkownicy oglądający to, mogą wysyłać do TikTokerów tzw. gifty w zamian za odpowiedzi na ich pytania czy wykonanie jakiegoś wyzwania. Każdy gift ma określoną wartość punktową, a ta z kolei przypisaną cenę.

  • 100 punktów kosztuje 4,99 zł
  • 10000 puntów kosztuje 479,99 zł

Twórca, który otrzyma minimalnie 10 000 punktów może wypłacić środki. TikTok pobiera z tych środków około 180 złotych prowizji. W ciągu godziny, popularny TikToker może zarobić nawet kilkaset dolarów.

Czy można zarabiać na TikToku
fot.unsplash.com

Współprace z markami na TikToku

Na TikToku podobnie jak na Youtube, influencerzy mogą zarabiać poprzez współprace czy sponsoring. Istnieją dwie możliwości współpracy. Jedna to ta, gdzie firma sponsoruje TikToka, który zostaje nagrany czy też płaci osobie w zamian za promocję jej usług czy produktu. Drugi rodzaj współpracy to współpraca barterowa, gdzie TikToker dostaje np. worek markowych ubrań, musi je pokazać na TikToku i zareklamować sklep od którego te ubrania dostał.

Poprzez TikTok marki mogą także wyszukiwać internetowe gwiazdy, a następnie nawiązywać z nimi współpracę na innych social mediach jak YouTubie czy Instagramie. TikTok to proste narzędzie do marketingu. Filmików jest dużo. Użytkownicy chętnie je komentują, co zwiększa zasięgi jeszcze bardziej. Trafienie na tzw. For You Page, czyli zakładkę „Dla Ciebie” i odniesienie sukcesu nie jest wcale tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Z pewnością jest łatwiejsze niż na YouTubie, ale filmiki na YouTube są także bardziej angażujące i zaawansowane.

Tak więc, jak sam widzisz, na TikToku można zarobić lub można za jego pomocą nawiązać fajne współprace. Coraz więcej młodych osób zamiast wybić się na YouTubie, marzy o wybiciu się na TikToku i nie ma w tym nic dziwnego. Ta aplikacja naprawdę wciąga.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here