Jak prowadzić fanpage na Facebooku
fot.unsplash.com

Prowadzenie własnej firmy wiąże się z marketingiem, a marketing to nic innego jak promowanie swoich produktów czy usług w celu zdobycia większej liczby klientów czy większej popularności. Masz dwie opcje jeśli chcesz prowadzić fanpage na Facebooku – zrobić to samodzielnie lub zatrudnić specjalistę ds. social media i pozwolić tej osobie wykazać. Z początku działalności nie masz jednak finansów na takie kroki i jest to zrozumiałe. Podpowiemy ci, jak prowadzić samodzielnie fanpage na Facebooku. 

Zacznij od założenia profilu i uzupełnieniu go

Nazwa twojego profilu na Facebooku powinna zaczynać się od nazwy twojej firmy. Jeśli nazwa sama w sobie nie mówi nic o tym, czym się zajmujesz, warto po myślniku dodać tę informację jak np. „XXX – transport” czy „XXX – przeprowadzki”. Twoje zdjęcie profilowe powinno być ustawione jako logo firmy. A zdjęcie w tle, czyli banner, również powinien zawierać logo, krótką informację o tym, czym się zajmuje twoja firma i może jakieś zdjęcia. Jeśli nie jesteś grafikiem komputerowym, możesz to zadanie zlecić komuś jak np. początkującemu freelancerowi lub spróbować stworzyć coś samodzielnie w Photoshopie. My polecamy ci stronę/aplikację Canva. Tam znajdziesz wiele ciekawych projektów, a obsługa jest naprawdę prosta.

Upewnij się, że twój fanpage zawiera wszystkie ważne informacje, jak np. numer telefonu, adres e-mail, adres do siedziby firmy, zakres usług, cennik czy nawet kalendarz z wolnymi terminami. Jeśli posiadasz stronę internetową, również wklej do niej link. W zakładce „O nas” opisz czym zajmuje się twoja firma, od ilu lat istnieje na rynku. Napisz o najważniejszych i największych współpracach, a także o tym, co ważne i istotne.

Jak prowadzić fanpage na Facebooku
fot.unsplash.com

Posty, czyli co umieszczać na fanpage

Fanpage to nie tylko zdjęcia w tle czy informacje o firmie, ale także i posty. To właśnie za ich pomocą promować będziesz swoje produkty czy usługi. Określ jak często chcesz, aby posty się pojawiały. Możesz w tym celu zerknąć do konkurencji i zobaczyć jak to u nich wygląda. Co powinien zawierać idealny post na Facebooku?

Przede wszystkim grafikę lub zdjęcie a także opis i np. link do produktu lub strony. Zdjęcia powinny być dobrej jakości. Najlepiej na zdjęcia, również przy użyciu strony/aplikacji Canva, nanieść znak wodny, czyli logo twojej firmy, aby uchronić inne firmy przed wykorzystywaniem twojej własności. Jeśli chcesz stworzyć ciekawą grafikę, również skorzystaj z Canvy. Znajdziesz tam wiele ciekawych templatów, czyli gotowych szablonów.

Poza zdjęciem liczy się także opis. Będzie on zależny od tego, czym zajmuje się twoja firma. Jeśli np. prowadzisz firmę remontową, wrzuć zdjęcia przed i po. Napisz co wykonaliście, jaki był zakres prac, jaka była kwota za remont itp. Jeśli sprzedajesz np. kosmetyki, napisz w opisie co to za produkt, do czego służy oraz opisz jego pozytywne cechy jak np. „najpopularniejszy krem wśród gwiazd”, „wegański produkt z naturalnym składem” czy „ten podkład ukryje wszystkie niedoskonałości”.

Utrzymuj zaangażowanie, czyli moderacja i promocja

Pamiętaj, aby nie olewać spływających wiadomości, komentarzy czy zapytań. W ten sposób utrzymasz zaangażowanie. Promować swoje posty możesz za pośrednictwem samego FaceBooka, który w zamian za opłatę, zwiększy twoje zasięgi lub samodzielnie poprzez wrzucanie postów np. na lokalne grupy jak „Katowice – kupię/sprzedam/zamienię” czy inne grupy tematyczne. Jeśli sprzedajesz osłonki, możesz wrzucić posta na grupę roślinną/kwiatową czy ogrodową. Upewnij się jednak, że jest to zgodne z regulaminem konkretnej grupy.

Jak prowadzić fanpage na Facebooku
fot.unsplash.com

Promować fanpage możesz nie tylko ty, ale i twoi znajomi czy inni użytkownicy Facebooka. Szukajcie postów w których ktoś pyta o polecenie firmy remontowej i w komentarzu oznaczcie firmę, pisząc, że ta firma świadczy tego typu usługi na wysokim poziomie i ma np. szybki czas realizacji. Zaproś wszystkich swoich znajomych do polubienia twojego fanpage. Bliższe ci osoby poproś o polecanie tej strony innym użytkownikom facebooka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here