Menedżer w małej firmie

Pojęcie menedżera kojarzy się raczej z korporacją niż z małym przedsiębiorstwem i poniekąd jest to prawda – to tam potrzebna jest wykwalifikowana kadra zarządzająca. Czy oznacza to, że menedżer w małej firmie nie miałby co robić? Niekoniecznie!

Menedżer w małej firmie – kaprys czy konieczność?

Przedsiębiorca zakłada firmę, wchodzi na rynek, odnosi sukces i poszerza działalność – wprowadza nowe towary lub usługi i zatrudnia nowych pracowników. Przedsiębiorstwo nieco się rozrasta, a jego założyciel nie umie lub nie chce zarządzać nim samodzielnie. Nic dziwnego – zazwyczaj szefowie małych firm znają się na przedmiocie ich działalności, wiedzą, jak zadbać o wysoką jakość świadczonych usług lub  sprzedawanych towarów, ale organizowanie pracy lub zarządzanie ludźmi nie jest ich najmocniejszą stroną. Co powinni zrobić w takiej sytuacji? To proste – zatrudnić menedżera.  Człowiek z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem zawodowym na pewno będzie umiał usprawnić działanie firmy.

Menedżer w małej firmie przyda się także, jeżeli przedsiębiorca ma kłopoty natury finansowej – spojrzy on na sytuację przedsiębiorstwa świeżym okiem i na pewno pomoże znaleźć obszar, na którym można zaoszczędzić. Będzie też przydatny, jeżeli przedsiębiorca z rożnych przyczyn nie umie znaleźć wspólnego języka z pracownikami. Może to wynikać z różnych przyczyn – charakteru, predyspozycji i zainteresowań szefa, ale dobry menedżer będzie potrafił zażegnać konflikty i skłonić zatrudnione osoby do współpracy. Z pewnością obecność menedżera wpłynie też korzystanie na administrowanie zakładem – może on poprawić komunikację, obieg dokumentów w firmie i wprowadzić procedury, które ułatwią organizację pracy.

Korzyści z zatrudnienia menedżera w małej firmie

Jak widać, zatrudnienie menedżera w małej firmie może ze sobą nieść wiele korzyści. Do najważniejszych możemy zaliczyć między innymi:

  • powierzenie bieżących spraw odpowiedzialnej osobie i uzyskanie większej ilości wolnego czasu,

  • możliwość ponownego zaangażowania się w pasje, które były powodem otwarcia działalności,

  • dostęp do specjalistycznej wiedzy dotyczącej zarządzania firmą,

  • możliwość uczenia się od menedżera zarządzania firmą,

  • korzystanie z rozwiązań odnośnie do motywowania ludzi,

  • przekazanie menedżerowi zadań administracyjnych,

  • możliwość uzyskania redukcji kosztów związanych z prowadzeniem działalności,

  • wprowadzenie jasnego podziału obowiązków nie powoduje utraty kontroli nad firmą.

Z pewnością nie wszystkie niewielkie przedsiębiorstwa potrzebują menedżera, ale w sytuacjach, które zostały przytoczone powyżej, niewątpliwie jego obecność może wnieść dużo dobrego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here