Firma na YouTubie? Ryzykowne! Jeżeli właśnie tak myślisz, pora zrewidować poglądy! Jak marka może funkcjonować na tego typu portalu? Odpowiadamy!
Firma na YouTube – jak to zrobić?
Nie da się ukryć – filmiki robią się popularniejsze niż długie wpisy o tym, jak działa firma, jak powstała i jak się będzie rozwijać. Aby dostosować się do wymagań odbiorców, którzy częściej odwiedzają YouTube niż blogi, zwłaszcza fachowe, warto zastanowić się nad taka formą promowania firmy. Nasza firma może zaistnieć na YouTube, jeżeli będziemy wiedzieli, jak ją tam promować.
Co możemy zrobić? Na początku załóżmy konto. Jest to w miarę proste – wystarczy, że założymy konto Gmail – YouTube należy do koncernu Google’a, więc automatycznie zarejestrujemy się także tam. Co dalej?
Najpopularniejsze działania, jakie może podejmować firma na YouTube, to:
-
publikowanie własnych materiałów filmowych,
-
kupowanie reklam na pojawiających się boxach lub w innych filmikach,
-
korzystanie z usług vlogerów (osób, które mają swoje kanały, umieszczają na nich regularnie filmiki i cieszą się dużą popularnością).
Jeżeli publikujemy własne filmiki, powinniśmy pamiętać o tym, by je odpowiednio promować – nawet najbardziej pomysłowy i dopracowany viral będzie miał znikomą siłę przebicia, jeżeli nie umożliwimy obejrzenia go szerokiej grupie osób. Dlatego warto zamieszczać klipy na fanpage’u lub nawiązać współpracę z właścicielami najbardziej popularnych kanałów, których tematyka obejmuje działalność naszej firmy.
Content marketing a YouTube
Oczywiście, żeby wykreować dobry wizerunek naszej firmy, nie możemy zamieszczać na naszym kanale wyłącznie reklam. Korzystne będzie zastosowanie content marketingu. Stańmy się ekspertami i pomóżmy odbiorcom dobrze korzystać z naszych produktów. Jak to zrobić?
- Pokaż swój produkt! Zaprezentuj go w akcji – zaprezentuj, jak działa, przedstaw wszystkie jego funkcje i możliwości.
- Stwórz poradnik! Nie musi odnosić się wyłącznie do tego, jak działają twoje produkty, ale obejmować podobne tematy. Sprzedajesz akcesoria ogrodnicze? Opowiedz widzom o popularnych roślinach ogrodowych, pokaż, jak się nimi zajmować i do czego mogą się przydać.
- Publikuj referencje! Ktoś Cię pochwalił? Nagraj go i (oczywiście, z jego zgodą) umieść na swoim kanale. Udostępniaj także filmiki vlogerów i innych użytkowników YouTube, którzy polecają Twoje produkty.