Jako przedsiębiorca z pewnością wiesz, że aby rozbudować swoją firmę i zwiększyć grono klientów musisz postawić na dobry marketing. Istnieje wiele różnych sposobów promocji swojej działalności, usług czy produktów. Fanpage na Facebooku możesz prowadzić samodzielnie lub zatrudnić osobę odpowiedzialną za to czyli specjalistę ds. social media. Stronę internetową warto prowadzić tak, aby osoby klikały w nią nie tylko w celu zakupu produktu, ale także w celach informacyjnych.
Copywriting a prowadzenie strony internetowej
W sieci znajdziesz wiele stron czy blogów na których występują wyłącznie pisane treści. Najprostszym przykładem takiej strony jest właśnie nasza strona. Czytelnik odwiedza ją, aby się czegoś dowiedzieć czy doinformować. Strony tego typu zarabiają najczęściej na reklamach lub na artykułach sponsorowanych jednak duży nacisk jest kładziony na treści, publikowane na stronie. Powinny one być merytoryczne, a nie jedynie zapełnieniem strony.
Prowadząc sklep internetowy np. z ekologicznymi produktami do pielęgnacji, warto, aby na twojej stronie poza produktami, które klient czy czytelnik może kupić, pojawiły się także artykuły. O czym mają być te artykuły? Powinny być tematami dopasowane do twojej działalności. Weźmy na przykład właśnie ekologiczne kosmetyki. Jakie treści warto umieścić na stronie?
- Dlaczego warto postawić na ekologiczne produkty?
- Pielęgnacja zero waste – co musisz o niej wiedzieć?
- Koreańska pielęgnacja twarzy – 10 kroków do idealnej cery
- Czym zmywać makijaż?
- Jaki krem na noc, a jaki na dzień?
Teksty tego typu powinny odpowiadać na pytania, a także i najlepiej podsuwać czytelnikowi gotowe rozwiązania, czyli produkty które możesz podlinkować, wymienić czy wkleić ich zdjęcia do artykułu.
Ile kosztuje copywriter? Stawki copywriterów
Ceny za teksty copywritera są naprawdę zróżnicowane. Musisz jednak pamiętać, że cena idzie w parze z jakością pisanego tekstu. Copywriting to zawód wykonywany zdalnie z zacisza domowego. Wiele osób prowadzi więc własną działalność, rozliczają umowy poprzez portal useme czy korzystają z opcji jednoosobowej działalności gospodarczej. Freelancer często do kwoty bazowej, czyli tej za artykuł, dolicza także podatek VAT. Jest to oczywiście zrozumiałe, ale podnosi końcową kwotę, jaką przyjdzie ci zapłacić.
Znajdziesz „copywriterów” czy raczej osoby początkujące lub robiące to jako formę dodatkowej pracy, którzy za tekst wezmą już od 2 zł/1000zzs, jednak jak wyżej wspominaliśmy, jakość tekstu idzie w parze z ceną. Znajdziesz także i tych, którzy za mniej niż 60 zł/1000zzs nie wstają nawet z lóżka. Czym są „zzs”? Skrót ten oznacza „znaki ze spacjami”, czyli ilość znaków (wraz ze spacjami) na cały artykuł. Przykładowo tekst, który obecnie czytasz ma 4000-5000zzs. Możesz za niego zapłacić od 8 zł do nawet 500 złotych lub więcej.
Jeśli nie znasz się na cenach, wystarczy, że ogłosisz np. na portalu useme, że szukasz osoby do napisania takiej i takiej ilości tekstów, na tyle i tyle znaków ze spacjami i w takim terminie. Ogłoszeń spłynie ci sporo. Porównaj cenę do portfolio, które podsyła copywriter. Wybierz to portfolio, które najprzyjemniej ci się czyta i sprawdź, czy cena ci odpowiada.
Czy warto inwestować w copywriting?
W takim razie czy warto inwestować w copywriting? Tak! Tworzenie tekstów to jedna z wielu form reklamy. Mowa tutaj nie tylko o artykułach sponsorowanych, tekstach zapleczowych czy merytorycznych artkułach ale także i o opisach produktów, opisach kategorii i wiele więcej. Warto te teksty posiadać na stronie. Artykuł sponsorowany może zostać umieszczony na innej stronie i przenosić czytelnika do ciebie, natomiast artykuł napisany zgodnie z zasadami SEO/SEM, sprawi, że twoja strona pokaże się wysoko w Google i więcej osób na nią kliknie, co potencjalnie przyniesie ci większą liczbę klientów. Jak więc sam widzisz, warto zatrudnić copywritera!