Marketing w każdej branży to krok, którego absolutnie nie da się przeskoczyć czy pominąć. Dzięki marketingowi zdobywa się w końcu klientów, a co za tym idzie podnosi się obroty w swojej firmie i więcej zarabia. Sposobów promocji swojej działalności jest dużo. Copywriting to jeden z nich. Możesz zatrudnić w tym celu copywritera lub spróbować taki artykuł napisać samodzielnie. Czym jest artykuł sponsorowany? Jak go napisać? Odpowiadamy!
Przykłady marketingu online
Sposobów promocji swojej marki w sieci jest naprawdę sporo. Za pośrednictwem social mediów takich jak Instagram, Twitter, Pinterest, TikTok czy YouTube możesz promować swoje usługi czy produkty poprzez influencerów czy celebrytów. Opcje są dwie: płacisz im za zareklamowanie twojego produktu np. na InstaStory lub nawiązujecie współpracę barterową, czyli ty dostajesz reklamę oni twoje produkty za darmo.
Każda firma powinna mieć także stronę, a raczej fanpage na Facebooku. Możesz to prowadzić samodzielnie lub poprosić o pomoc specjalistę, czyli specjalistę ds. social mediów. Poza Facebookiem ważne jest także prowadzenie własnej strony internetowej, na której poza produktami, prowadzić będziesz także sekcję „blogową”. W tym celu możesz zatrudnić copywritera, czyli osobę, która pracuje zdalnie z zacisza domowego.
Co to jest artykuł sponsorowany?
Artykuł sponsorowany to nic innego jak reklama, jednak nie w tak oczywisty sposób. To, jak dobrze sprawdzi się artykuł sponsorowany w kwestii promocji, zależne jest od jakości danego tekstu. Głównym zamysłem artykułu sponsorowanego jest umieszczenie w treści linku, który czytelnik kliknie i odniesiony zostanie np. do twojej strony czy konkretnego produktu. Oczywiście taki artykuł nie powinien brzmieć w żadnym stopniu nachalnie, wręcz przeciwnie.
Dla przykładu: prowadzisz sklep internetowy z kosmetykami naturalnymi. Artykuł sponsorowany z tytułem „Gdzie kupić kosmetyki naturalne?” jest zbyt nachalny, natomiast tekst, który wskazuje „Dlaczego warto kupować naturalne kosmetyki?” czy ten o tytule „Codzienna pielęgnacja naturalnymi kosmetykami” jest już znacznie mniej nachalny, a wciąż można do niego wpleść istotne informacje oraz reklamę.
Jak napisać artykuł sponsorowany?
Zacznij od wybrania odpowiedniego tematu. W tym celu zapoznaj się dokładnie z tym, co firma ma w ofercie. W końcu nie chcesz napisać tekstu, tylko po to, aby później zorientować się, że firma nie świadczy takich usług. Później wplatasz reklamę na siłę i wygląda to mega nienaturalnie.
Lead powinien mieć od 350 do 450 znaków ze spacjami. Musi on zachęcić odbiorcę czy czytelnika do przeczytania artykułu.
Wstęp podobnie jak lead, ma zachęcić czytelnia do czytania dalej i wprowadzić go nieco w to, co znajdzie w artykule. Warto w nim także zawrzeć pytania czy kwestie, które zostaną wyjaśnione później.
Rozwinięcie to moment w którym odpowiadasz na wszelkie pytania, przekazujesz czytelnikowi to, co masz mu do przekazania. W rozwinięciu umieszczasz tzw. anchor, czyli właśnie link z przekierowaniem do strony. Możliwości są dwie: możesz wymienić nazwę firmy lub podpiąć link do strony klienta pod słowo kluczowe.
Zakończenie powinno zawierać podsumowanie całego tekstu. Wybierz te informacje, które są najistotniejsze dla sedna sprawy.
Na co zwrócić uwagę podczas pisania artykułu sponsorowanego?
Zbyt nachalna reklama jest zdecydowanie dużym minusem, ale na co jeszcze warto zwrócić uwagę podczas pisania artykułu sponsorowanego? Przede wszystkim na treść. Tekst powinien być napisany prostym, przyjemnym językiem, jednak nie do przesady. Zbyt duże skomplikowanie tekstu zniechęci czytelnika do czytania dalej, a tekst za prosty, ze wstawkami „slangu” sprawi, że czytelnik nie podejdzie do artykułu w sposób poważny, nie mówiąc już nawet o jego podejściu do owej firmy czy strony.