Komunikacja z klientem przez Internet

Odpowiednia komunikacja z klientem może znacznie ułatwić na wiele kwestii związanych z prowadzeniem firmy, nie tylko, jeśli chodzi  sprzedaż naszych towarów lub uzgadnianie szczegółów dostawy, ale także przenosi działania marketingowe na inny poziom. Dzięki takiej platformie komunikacyjnej reklama to już nie tylko jednostronny przekaz od nas do klienta. To, że nawiązujemy z klientem bezpośredni kontakt, pozwala nam lepiej go poznać i móc lepiej dopasować się do jego potrzeb. Co robić, by porozumienie z klientem było skuteczniejsza?

Komunikacja z klientem – DIY

Jakie komunikaty kierować do klienta, by przyciągnąć jego uwagę i zapewnić sobie odzew? Nie jest to takie proste – poniższej przedstawiamy kilka wskazówek, które mogą pomóc.

  • Bądź obecny. Pamiętaj, że ludzie są niecierpliwi i jeżeli zadają pytanie lub wyrażają wątpliwość, będzie im zależeć, żeby otrzymać odpowiedź jak najszybciej. W granicach rozsądku postaraj się monitorować skrzynkę mailową i konta na portalach społecznościowych, by wyłapać wiadomości od klientów. Odpowiadaj na wiadomości zarówno merytoryczne, jak i emocjonalne.
  • Odpowiadaj uprzejmie – choć może się to wydawać nieadekwatne, konsekwentnie używaj formy „Pan/Pani”. Okaz klientowi szacunek także w ten sposób.
  • Jeżeli w danej chwili nie możesz wyczerpująco odpowiedzieć na zadane pytanie, zapewnij, że udzielisz odpowiedzi, wskaż konkretny termin i, co ważne, dotrzymaj obietnicy! Klienci będą czekać na odpowiedź i na pewno stracisz w ich oczach, jeśli się już nie odezwiesz.
  • Organizuj konkursy. Czy jest forma marketingu, która sprawdza się lepiej w mediach społecznościowych?
  • Monitoruj treści na temat marki, które pojawiają się w mediach. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jak odbierają Cię klienci, ale też czy gdzieś nie powinieneś interweniować i naprawić swój wizerunek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here