SEO a SEM
fot.unsplash.com

Marketing online jest bardzo istotnym elementem prowadzenia jakiejkolwiek działalności w sieci. Coraz mniej oglądamy reklam w telewizji czy w sieci. Biznesmeni czy firmy zajmujące się marketingiem muszą więc szukać coraz to nowszych rozwiązań jak np. umowa barterowa czy np. branded content. Kolejnym sposobem na marketing jest copywriting. Ma on nie tylko zachęcić czytelnika do czytania danych treści na stronie, ale także i zwiększyć widoczność owej strony w sieci. Czym jest SEO i SEM i jaki mają związek ze zwiększeniem widoczności?

Czy warto inwestować w copywriting? Ile kosztuje copywriter?

Założenie własnej działalności, prowadzenie jej, marketing itp. to nie tanie sprawy. Z pewnością zastanawiasz się co tak naprawdę się opłaca, a co nie. W końcu czy musisz płacić za wszystko po kolei? Od osoby, która założy stronę internetową, przez copywritera, po specjalistę ds. social mediów? Oczywiście, że nie. Niektóre rzeczy przy odrobinie wprawy możesz zrobić samodzielnie, jak np. prowadzenie własnej strony na Facebooku. Inne lepiej zostawić profesjonalistom. Takim przypadkiem jest właśnie copywriting. Ile powinieneś na niego przeznaczyć?

Ceny za teksty copywritera są naprawdę zróżnicowane. Musisz jednak pamiętać, że cena idzie w parze z jakością pisanego tekstu. Znajdziesz „copywriterów” czy raczej osoby początkujące lub robiące to jako formę dodatkowej pracy, którzy za tekst wezmą już od 2 zł/1000 zzs, jednak jak wyżej wspominaliśmy, jakość tekstu idzie w parze z ceną. Znajdziesz także i tych, którzy za mniej niż 60 zł/1000 zzs nie wstają nawet z lóżka. Przykładowo tekst, który obecnie czytasz ma 4000-5000 zzs. Możesz za niego zapłacić od 8 zł do nawet 500 złotych lub więcej. Oczywiście tekst zgodny z zasadami SEO kosztować będzie więcej niż tekst zapleczowy czy tzw. precel, który ma służyć jedynie jako „wypełniacz” na stronie. Za tekst SEO zapłacisz więcej i jest to zrozumiałe.

SEO a SEM
fot.unsplash.com

Czym jest SEO?

SEO, czyli Search Engine Optimization. W Polsce pod pojęciem SEO rozumie się pozycjonowanie stron. SEO to proces, dzięki któremu możliwe jest poprawienie ilości wyświetleń na stronie, ruchu na ej stronie i co za tym idzie – klientów. Dzieje się to poprzez pozycjonowanie strony. Pozycjonowanie to nic innego, jak kompleks działań, który sprawi, że twoja aukcja czy dany sklep znajdzie się wysoko na liście wyszukiwań w Google. Zawody, które są stricte związane z pozycjonowaniem strony to: starszy pozycjoner, młodszy pozycjoner, copywriter, doradca klienta.

Należy pamiętać, że SEO to niejednorazowa sytuacja. Zakupienie jednego tekstu zgodnego z zasadami SEO nie przyniesie ci od razu ogromnych wyświetleń i miliona nowych klientów. Zanim pozycjonowanie strony zacznie „działać”, czyli generować ruch, należy poczekać kilka tygodni. Nie jest to więc ani jednorazowe, ani na już czy na chwilę. Dobre teksty SEO będą generować ruch na stronie przez dłuższy okres czasu.

Czym jest SEM?

SEM, czyli Search Engine Marketing, mowa tutaj o marketingu. Jest to pojęcie związane stricte z marketingiem SEM – poprawia dostęp użytkowników do serwisu, dzięki polepszeniu jego widoczności w wyszukiwarkach. SEM to szereg działań promocyjnych jak np. kampania linków sponsorowanych, pozycjonowanie i działania SEO. SEM to jednak nie to samo co SEO, a SEO to nie to samo co SEM. Często też myli się SEM z reklamami AdWords. Warto nauczyć się rozróżniać te pojęcia, aby uniknąć błędów w przyszłości. Najprościej działanie wytłumaczyć w ten sposób – SEM = SEO + PPC.

SEO a SEM
fot.unsplash.com

Czym jest PPC?

PPC to Pay Per Click, czyli płatna reklama w wyszukiwarce. PCC to płatny model reklamy online, w którym reklamodawcy uiszczają opłatę za każdym razem, gdy ich reklama zostanie kliknięta. Szukając np. restauracji w Katowicach w Google, znajdziesz linki, które są wysoko w wyszukiwarce z powodu pozycjonowania, ale także i te, które widnieją tam z powodu PPC. Pod nimi znajdziesz zielonym kolorem napis „Reklama” w prostokącie.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here