Czym jest content marketing
fot.pexels.com

Marketing to ważny element prowadzenia własnego biznesu. Bez niego ciężko zdobyć klientów, a co za tym idzie zarobić sporą sumę pieniędzy. Istnieją różne metody marketingu jak np. umowa barterowa, branded content czy właśnie content marketing. Na czym polega content marketing i jak się nim zająć, aby wypromować swoją firmę? Odpowiadamy!

Czym jest content marketing?

Content marketing w języku polskim określany jest jako marketing treści i jest to rodzaj strategii marketingowej w sieci wykorzystywanej w celu pozyskania stałego grona klientów. Na czym to konkretnie polega? Na publikacji wartościowych treści dla określonej grupy odbiorców i tym samym promocje swojej marki, usług czy produktów. Jest to przedsięwzięcie, które ma doprowadzić do budowania długotrwałych i intensywnych, z czasem opartych na emocjach relacji z wybraną grupą klientów.

Podstawowe działania w content marketingu to:

  • tworzenie wartościowych treści i ich publikacja,
  • przyciągnięcie uwagi klientów,
  • budowanie zaangażowania,
  • budowanie lojalności.
Czym jest content marketing
fot.pexels.com

O jakich treściach mowa?

Treści, które wykorzystuje się w content marketingu to nie tylko filmiki na YouTube, ale także i artykuły (także te sponsorowane), webinary, grafiki, wykresy, info grafiki czy webinary. Możliwości jest naprawdę sporo. Forma tych treści oraz to co one zawierają i ich merytoryka ma jednak spore znaczenie. Samo stworzenie treści to jedno, liczy się także to, gdzie ta treść zostanie opublikowana. Artykuł nawet ten dobry, na stronie, która nie ma żadnych wyświetleń i nie generuje żadnego ruchu, nie wypromuje twojej marki. Podobnie z filmami na YouTube, jeśli kanał ma 100 widzów marketing nie zadziała aż tak dobrze, jak w przypadku kanału z 100 000 widzów.

SEO, SEM czyli jak copywriting jest związany z content marketingiem?

Copywriting jest ściśle związany z content marketingiem. Czym jest SEO? SEO, czyli Search Engine Optimization. W Polsce pod pojęciem SEO rozumie się pozycjonowanie stron. SEO to proces, dzięki któremu możliwe jest poprawienie ilości wyświetleń na stronie, ruchu na ej stronie i co za tym idzie – klientów. Dzieje się to poprzez pozycjonowanie strony. Pozycjonowanie to nic innego, jak kompleks działań, który sprawi, że twoja aukcja czy dany sklep znajdzie się wysoko na liście wyszukiwań w Google. Zawody, które są stricte związane z pozycjonowaniem strony to: starszy pozycjoner, młodszy pozycjoner, copywriter, doradca klienta.

SEM, czyli Search Engine Marketing, mowa tutaj o marketingu. Jest to pojęcie związane stricte z marketingiem SEM – poprawia dostęp użytkowników do serwisu, dzięki polepszeniu jego widoczności w wyszukiwarkach. SEM to szereg działań promocyjnych jak np. kampania linków sponsorowanych, pozycjonowanie i działania SEO. SEM to jednak nie to samo co SEO, a SEO to nie to samo co SEM. Często też myli się SEM z reklamami AdWords. Warto nauczyć się rozróżniać te pojęcia, aby uniknąć błędów w przyszłości. Najprościej działanie wytłumaczyć w ten sposób – SEM = SEO + PPC.

Czym jest content marketing
fot.pexels.com

Narzędzia wykorzystywane w ramach marketingu treści

IAB Polska przeprowadziło badania, aby wykazać najczęściej używane narzędzia w content marketingu. Oto co odkryli:

  • 82% – materiały kontekstowe (opisy produktów, opisy kategorii czy usług poradniki, artykuły, wideo, quiz, sondaż, info grafiki, galerie zdjęć);
  • 79% – materiały mailingowe (e-mail, newstletter, e-book, e-magazyn, katalog, folder);
  • 70% – materiały do social media (memy, posty, vlogi, blogi);
  • 57% – materiały PR;
  • 39% – materiał interaktywne (mikrostrony, gry, aplikacje, widgety);
  • 6% – trudno powiedzieć;
  • 1% – inne;

Jakie korzyści oferuje content marketing?

Teraz już wiesz, na czym polega content marketing i jakie formy przybiera, jednak co ma on do zaoferowania, co możesz zyskać? Przede wszystkim większy ruch na stronie, wieczną widoczność w Google, więcej zamówień, więcej klientów (także tych lojalnych) oraz zaufanie klientów do marki. Aż 82% konsumentów, po zetknięciu się z treściami content marketingowymi, bardziej pozytywnie postrzega daną firmę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here